mandag den 2. marts 2009

Fra min paralelle verden


I min paralelle verden, i Kattekvinnens rike, hvor alle språk tales som i Babel,  skjedde det noe stort i går, søndag 1-3-09.
Jeg pakker en 20 kilos sekk og 20 kg katter, så slepes hele rukla gjennom råk og fåk og yr til en eller annen idrettshall, denne gangen til Herlev-hallen under mjauing og odører og 500 mennesker i kø.
Jeg, med kullet i rødt hvitt og svart alt eller to av delene  treder frem for en av de store ærværdige judges, aller ydmykest, snäll & rar tycker jag, og så vinner mine kittens. Det krever et utropstegn. Tilføyer at de er selvsagt helt superskjønne og det skulle bare mangle men likevel.
Kronen på verket kommer under Best In Show. Lille Stelmaria, den smukke dæmonpige, (oppkalt etter Pullmankarakteren Stelmaria, en sneleopard), får dommerpanelets alle stemmer. Det smaker enda bedre, det er den lille Stelmarias første show, hun har akkurat fått litt krull i pelsen, og dommerne er alldeles förtjusta. Det aller beste er, at Stelmaria er solgt til en oppdretter av rasen, som nå får en flying start for  sin nye katt. Eller også, forventningene stiger.Hm. Nå kan du komme og hente henne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar