søndag den 8. marts 2009

Lucas Cranachs mor og barn maleri stjålet 8. mars


Lucas Cranach "La de små barn komme til meg" er stjålet fra Larvik kirke. Stille og rolig mens vi sov, eter at vi var på loppemarked som jeg. Spiste pølser og velget og vraket, prutet og triumferte. Jeg fant et par sko av det aller ypperste slaget,  sånne som koster 2000 kroner, lett brukte, til 20 kroner. Riktignok danske kroner. Er du ikke litt misunnelig? Grønn av misunnelse kanhende? Mens jeg fryder meg lider du og Shakespear skynder seg å skrive sitt 21. teaterstykke om det. I hvert fall hvis han hadde lest artikkelen i Weekendavisen om dødssynden misunnelse. 
Ved hjelp av en hjerneskanner har man sett misunnelsen og skadefryden krølle og knipe og er ikke til å skjelne fra fysisk smerte. Jo mere du misunner meg mine Terri Audley sko, jo større smertereaksjon har du i hjernen. Vi kan også spørre om lengsel. Er lengsel også en ingrediens i misunnelsen? Synd at vi ikke får se sandalene til dette persongalleriet.

WANTED:

The night before Sunday March 8, 2009 one or more persons stole a valuable renaissance painting from Larvik church in Vestfold, Norway.

The painting is called "Let the little children come to me" and is painted by German painter Lucas Cranach the elder. The value of the painting is probably 2.5-3.5 million US Dollars. Sice and media: ca 100X100, oil on wood.

Call the police if you have info

PLEASE INVITE EVERYONE YOU KNOW, SO THE PAINTING GETS KNOWN ON FACEBOOK OUTSIDE NORWAY.

Pussig nok er jeg ikke misunnelig på dem som har bortført dette stykke 1x1 m påmalt bjerketre, tavlen skal bare tilbake til Larvik kirke.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar